Adviseur Interne Controle (28-36 uur per week, schaal 10)
Ben jij een analytische en integere professional die onze organisatie verder helpt groeien?
Functie
Locatie
Uren
Niveau
Wat je gaat doen
Als adviseur Interne Controle bij Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) voer je interne controles uit en beoordeel je bedrijfsprocessen om risico’s te identificeren. Je adviseert over beheersmaatregelen, ondersteunt bij het opstellen en uitvoeren van het interne controleplan, analyseert de resultaten en volgt de verbeteracties op. Je stelt onze rechtmatigheidsverantwoording op. En je gaat met de externe accountant in gesprek over alles wat met de Verbijzonderde Interne Controle (VIC) te maken heeft.
Een belangrijke functie, want je zorgt niet alleen dat we onze processen naar een hoger niveau tillen, maar ook dat we wet- en regelgeving naleven. Daarnaast werk je mee aan het ontwikkelen van controlestrategieën en beleid. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen de organisatie. Je bent transparant en integer en dat breng je over naar je collega’s.
De Veiligheidsregio
Nederland heeft 25 veiligheidsregio’s. Die hebben een belangrijke taak: incidenten en crises voorkomen, beperken en bestrijden. We doen dat voor en met de 21 gemeenten in ons werkgebied; voor alle inwoners én bezoekers van deze regio.
Onze cultuur is open en informeel. We vinden het belangrijk om medewerkers met verschillende achtergronden, meningen en ervaringen in dienst te hebben, omdat dit bijdraagt aan een fijne werkomgeving. Soms zijn we nog iets te bureaucratisch, maar we zijn professioneel en leren snel. Dat moet ook wel, want we zijn samen verantwoordelijk voor onze missie: Zorg voor Veiligheid. We willen helpen. Dat zit standaard in onze bagage. Onze kernwaarden – behulpzaam, deskundig, daadkrachtig en gericht op samenwerken – zitten diep in ons DNA.
Aangenaam: Team Audit en Control
VRBZO bestaat uit 3 sectoren; Risico- en Crisisbeheersing. Incidentbestrijding en Bedrijfsvoering. Interne controle is onafhankelijk en jij en je collega staan direct onder het sectorhoofd Bedrijfsvoering.
De sector Bedrijfsvoering bestaat verder uit de afdelingen Financiën & Control, HRM, Informatiemanagement & Automatisering, Communicatie en Bestuur- en Managementondersteuning.
Ons team is niet groot, maar om verbinding te houden en prettig samen te werken, werken we nauw samen met de afdeling Financiën & Control.
Binnen VRBZO liggen er genoeg uitdagingen en kansen op het gebied van interne controle. Het is hard werken en ook echt samenwerken. De sfeer is open en collegiaal. Een fijne plek om te werken.
Daisy Dirks (adviseur Interne Controle)
Voor jou heel herkenbaar
Je hebt direct een gevoel bij onze missie Zorg voor Veiligheid. Ook in onze kernwaarden herken je jezelf. Dat is een goede start. Maar wat heb je nog meer in je bagage? Daar zijn we benieuwd naar. En ja, we hebben ook wel wat op ons verlanglijstje staan.
- Je hebt hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur in bedrijfseconomie, accountancy, finance, of een vergelijkbare richting.
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met interne controle of auditwerkzaamheden. Onze voorkeur gaat uit naar iemand die ervaring heeft binnen een overheidsorganisatie.
- Je kent de interne controlekaders en compliance-eisen.
- Je bent accuraat, een verbindende factor tussen praktijk en regelgeving en je werkt graag samen.
- Je bent analytisch sterk, met oog voor detail. Je hebt een proactieve houding en je bent integer.
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je kent de softwarepakketten MS Office 365 en AFAS.
- Een rol in de regionale crisisorganisatie is voor jou bespreekbaar. Hier krijg je natuurlijk eerst een opleiding voor en ieder jaar een aantal trainingen en oefeningen.
Voldoe je nog niet volledig aan de eisen? Wij zijn een organisatie waar je kunt groeien in een functie, dus nodigen wij jou toch uit om te solliciteren.
Wat je van ons mag verwachten
Wij hebben vertrouwen in de mensen die bij ons werken. Je mag jouw werk op je eigen manier doen. Leren en persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk; want jouw bagage maakt ons sterker. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Dus onderzoek, probeer dingen uit en kom met frisse ideeën. We bieden je veel verantwoordelijkheid, vrijheid en nog meer:
- Een aanstelling met een proefperiode van een jaar. Zijn we na een jaar nog steeds blij met elkaar, dan krijg je een definitieve aanstelling.
- Een functie in functieschaal 10, met een salaris tussen de € 3.581 bedrag en € 5.356 bruto per maand (norm 1 februari 2025) bij een 36-urige werkweek. Wanneer je begint, kunnen we je inschalen in aanloopschaal 9, afhankelijk van je ervaring.
- Als je goed functioneert, is op termijn uitloopschaal 11 bereikbaar.
- Een Individueel Keuze Budget van 18,63% van je jaarsalaris, bovenop je salaris. Je kunt dit naar eigen inzicht besteden, bijvoorbeeld voor extra inkomen, extra verlofuren of om een opleiding te betalen.
- Wij betalen 2/3de van jouw ABP pensioenpremie.
- Een goede balans tussen werk en privé; flexibele werktijden, werkplekken in de hele regio en faciliteiten om thuis te kunnen werken.
- Behulpzame collega’s waarvan je veel kunt leren, maar die ook graag van jou willen leren.
- Een groot netwerk, met collega’s van andere veiligheidsregio’s en van netwerkpartners.
- We stimuleren persoonlijke ontwikkeling; je kunt ieder jaar gebruik maken van ons opleidingsbudget en je kunt online trainingen volgen (via GoodHabitz).
Geïnteresseerd?
Je bent enthousiast en wil solliciteren
Solliciteren kan tot en met 7 december 2025. Je krijgt altijd een reactie op je sollicitatie.
Sollicitatieproces
Ons sollicitatieproces bestaat uit de volgende stappen:
- We selecteren de brieven in week 50.
- Een fysiek gesprek met je collega-adviseur Interne Controle, het sectorhoofd Bedrijfsvoering en het afdelingshoofd Financiën & Control plannen we op 18 of 19 december 2025.
- Het arbeidsvoorwaardengesprek plannen we in overleg.
We helpen je graag verder
Wil je persoonlijk contact of wil je een keer komen kijken voor je solliciteert? Je bent van harte welkom! Bel gerust Lambèrt van Iersel, sectorhoofd Bedrijfsvoering op 06- 57581459 of Daisy Dirks, adviseur Interne Controle op 06-27821611. Lambert en Daisy beantwoorden graag je inhoudelijke vragen of plannen een moment met je in. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Bel dan met Jenna Keizer, HR-adviseur via 06-40898889. Ze helpt je graag verder.
Wervingsbeleid
De vacature staat tegelijk intern en extern open. Als er reacties van interne kandidaten zijn, dan nemen we die eerst in behandeling.
Voordat je in dienst komt vragen we om een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Een assessment en/of persoonlijkheidstest kan deel uitmaken van de selectieprocedure.