Zoeken:
Begin hoofdinhoud

Administratief medewerker Risico- en Crisisbeheersing

Ben jij een nauwkeurige organisator die collega’s ontzorgt? Word onze administratieve steunpilaar.

Functie

Administratief medewerker Risico- en Crisisbeheersing

Locatie

Eindhoven

Uren

36

Niveau

MBO

Wat ga je doen

Jij bent de persoon achter de schermen die alles soepel laat verlopen. Binnen de sector Risico- en Crisisbeheersing (RCB) ben jij dé steun en toeverlaat van je collega’s. Overleggen, teamdagen, plannen, beheer van de mailbox, postverwerking, intranet – jij regelt het allemaal voordat iemand erom vraagt. Je werkt in een hecht team met 2 andere administratieve collega’s en ondersteunt hen waar nodig. Samen zorgen jullie ervoor dat de sector goed en efficiënt loopt.

 

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor administratieve en secretariële ondersteuning binnen de sector RCB.
  • Je denkt mee, organiseert, plant en ontzorgt.
  • Je werkt 36 uur per week, met flexibele werktijden in overleg.
  • Je kijkt verder dan je eigen bureau: je toont interesse in andere afdelingen binnen RCB en pakt ook werkzaamheden op in het zaaksysteem ter ondersteuning van je andere 2 administratieve collega’s.
  • Je verwerkt binnengekomen adviesaanvragen in de applicatie waarmee wij alle lopende zaken bijhouden. Je volgt daarbij de procedures en houdt rekening met de termijnen.
  • Je ondersteunt bij het organiseren van netwerkbijeenkomsten, themadagen, opleidingen, trainingen en oefeningen.
  • Je zorgt er samen met je collega’s van de administratie voor dat er elke dag iemand aanwezig is.
  • Je helpt mee om administratieve processen te verbeteren.
  • Heeft iemand binnen de sector RCB iets te vieren, is er iemand ziek of is er iets anders aan de hand? Dan zorgen jullie voor een attentie of cadeau.

“Help mee om van onze organisatie een geoliede machine te maken.”

Toekomstige leidinggevende, Patrick Maas

De veiligheidsregio

Nederland heeft 25 veiligheidsregio’s. Die hebben een belangrijke taak: incidenten en crises voorkomen, beperken en bestrijden. We doen dat voor en met de 21 gemeenten in ons werkgebied; voor alle inwoners én bezoekers van deze regio.

Onze cultuur is open en informeel. We vinden het belangrijk om medewerkers met verschillende achtergronden, meningen en ervaringen in dienst te hebben, omdat dit bijdraagt aan een fijne werkomgeving. Soms zijn we nog iets te bureaucratisch, maar we zijn professioneel en leren snel. Dat moet ook wel, want we zijn samen verantwoordelijk voor onze missie: Zorg voor Veiligheid. We willen helpen. Dat zit standaard in onze bagage. Onze kernwaarden – behulpzaam, deskundig, daadkrachtig en gericht op samenwerken – zitten diep in ons DNA.

Voor jou heel herkenbaar

Onze missie Zorg voor Veiligheid past bij je. Je herkent je in de kernwaarden van de organisatie: behulpzaam, deskundig, daadkrachtig en gericht op samenwerken. Dat is een goede start. Maar wat heb je nog meer in je bagage? Daar zijn we benieuwd naar. En ja, we hebben ook wel wat op ons verlanglijstje staan.

  • Je krijgt energie van een goed georganiseerde administratie.
  • Je let op de details, bent taalvaardig en weet als geen ander hoe je prioriteiten stelt.
  • Office 365, Windows 11, Teams. Je kent de weg en helpt anderen die weg ook te vinden.
  • Je schakelt moeiteloos tussen verschillende taken en weet zelfstandig je weg te vinden.
  • Je hebt minimaal mbo-werk- en -denkniveau (niveau 4).
  • Je spreekt en schrijft foutloos Nederlands.
  • Je hebt een diploma en/of ervaring in projectondersteuning, administratie of secretariële werkzaamheden.
  • Je bent handig met systemen en het Office-pakket.
  • Je communiceert vriendelijk en professioneel – jij bent ons visitekaartje.

Wat je van ons mag verwachten

Wij hebben vertrouwen in de mensen die bij ons werken. Je mag jouw werk op je eigen manier doen. Leren en persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk; want jouw bagage maakt ons sterker. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Dus onderzoek, probeer dingen uit en kom met frisse ideeën. We bieden je veel verantwoordelijkheid, vrijheid en nog meer:

  • Een aanstelling met een proefperiode van een jaar. Zijn we na een jaar nog steeds blij met elkaar, dan krijg je een definitieve aanstelling.
  • Een functie in functieschaal 6, met een salaris tussen de € 2368,- en € 3500,- bruto per maand (norm 1 februari 2025) bij een 36-urige werkweek. Wanneer je begint, kunnen we je inschalen in aanloopschaal 5, afhankelijk van je ervaring.
  • Een Individueel Keuze Budget van 18,63% van je jaarsalaris, bovenop je salaris. Je kunt dit naar eigen inzicht besteden, bijvoorbeeld voor extra inkomen, extra verlofuren of om een opleiding te betalen.
  • Wij betalen 2/3 van jouw ABP-pensioenpremie.
  • Een goede balans tussen werk en privé; flexibele werktijden, werkplekken in de hele regio en faciliteiten om thuis te kunnen werken.
  • Behulpzame collega’s waarvan je veel kunt leren, maar die ook graag van jou willen leren.
  • Een groot netwerk, met collega’s van andere veiligheidsregio’s en van netwerkpartners.
  • We stimuleren persoonlijke ontwikkeling; je kunt ieder jaar gebruik maken van ons opleidingsbudget en je kunt online trainingen volgen.

 

Geïnteresseerd?

Je bent enthousiast en wil solliciteren
Solliciteren kan tot en met 1 december 2025. Je krijgt altijd een reactie op je sollicitatie.

 

We helpen je graag verder
Wil je persoonlijk contact voor je solliciteert? Bel gerust naar Patrick Maas, afdelingshoofd Risicobeheersing, tel. 06 – 15499026. Hij beantwoordt graag al je vragen of jullie maken samen een afspraak. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Bel dan met Sandra van Cleef, HR-adviseur, tel. 06–27048359, zij helpt je graag verder.

 

Wervingsbeleid
Wij zoeken twee geschikte kandidaten voor deze functie. De vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Als er reacties van interne kandidaten zijn, dan nemen we die eerst in behandeling.

 

Voor indiensttreding vragen we om een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Een assessment en/of persoonlijkheidstest kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Een assessment en/of persoonlijkheidstest kan deel uit maken van de selectieprocedure.

Gerelateerde vacatures

Adviseur Interne Controle (28-36 uur per week, schaal 10)
Ben jij een analytische en integere professional die onze organisatie verder helpt groeien?
Functie
Adviseur Interne Controle
Locatie
Eindhoven
Uren
36
Niveau
HBO
Posthoofd Neerkant (8 uur per week)
Word het gezicht van brandweerpost Neerkant! Leid een team van 15 vrijwilligers en maak impact in jouw gemeenschap. Solliciteer nu!
Functie
Posthoofd Neerkant
Locatie
Neerkant
Uren
8
Niveau
MBO+; HBO
Posthoofd Oirschot (8 uur per week)
Word het gezicht van brandweerpost Oirschot! Leid een team van 22 vrijwilligers en maak impact in jouw gemeenschap. Solliciteer nu!
Functie
Posthoofd Oirschot
Locatie
Oirschot
Uren
8
Niveau
MBO+; HBO
Posthoofd Leende (8 uur per week, schaal 8)
Als posthoofd draag je de kernwaarden behulpzaamheid, deskundigheid, daadkracht en samenwerking uit naar de vrijwilligers, waarbij je zorgt voor hun paraatheid en inzet voor kwalitatieve brandweerzorg in de regio Zuidoost-Brabant.
Functie
Posthoofd Leende
Locatie
Leende
Uren
8
Niveau
MBO+; HBO