Strategisch HR-adviseur
Als strategisch HR-adviseur ben je de schakel tussen strategie, beleid en uitvoering
Functie
Locatie
Uren
Niveau
Wat je gaat doen
Ben jij een denker én een doener? Pak je enthousiast HR-thema’s op? Krijg je energie van het ontwikkelen en implementeren van beleid? En vind je het leuk om te werken in een complexe organisatie met verschillende belangen? Lees dan snel verder!
Als strategisch HR-adviseur ben je de schakel tussen strategie, beleid en uitvoering. Je werkt aan verschillende HR-thema’s. Belangrijke onderwerpen binnen Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) zijn duurzame inzetbaarheid, leiderschap, vitaliteit en gezondheid en diversiteit en inclusie. Je pakt de thema’s samen met een collega strategisch HR-adviseur op, jullie hebben een nauwe samenwerking. Je weet hoe je draagvlak kunt creëren, bent sparringpartner voor leidinggevenden en je HRM-collega’s en weet hoe je een thema verder kunt brengen en implementeert. Je kent de relevante interne en externe ontwikkelingen op het vakgebied.
De veiligheidsregio
Nederland heeft 25 veiligheidsregio’s. Die hebben een belangrijke taak: incidenten en crisis voorkomen, beperken en bestrijden. We doen dat voor en met de 21 gemeenten in ons werkgebied; voor alle inwoners én bezoekers van deze regio.
Onze cultuur is open en informeel. We vinden het belangrijk om medewerkers met verschillende achtergronden, meningen en ervaringen in dienst te hebben, omdat dit bijdraagt aan een fijne werkomgeving. Soms zijn we nog iets te bureaucratisch, maar we zijn professioneel en leren snel. Dat moet ook wel, want we zijn samen verantwoordelijk voor onze missie: Zorg voor Veiligheid. We willen helpen. Dat zit standaard in onze bagage. Onze kernwaarden – behulpzaam, deskundig, daadkrachtig en gericht op samenwerken – zitten diep in ons DNA.
Aangenaam: de afdeling HRM
VRBZO bestaat uit 3 sectoren; Bedrijfsvoering, Risico- en Crisisbeheersing en Incidentbestrijding. De afdeling HRM valt onder de sector Bedrijfsvoering. Deze sector bestaat verder uit de afdelingen Financiën&Control, Informatiemanagement&Automatisering, Communicatie en Bestuur- en Managementondersteuning. Onze afdeling HRM bestaat uit medewerkers van de HR-Servicedesk, HR-adviseurs en diverse experts. Bij die laatste groep horen de functies van (juridisch) adviseur arbeidsvoorwaarden en rechtspositie, organisatieadviseur, arbo-adviseur, specialist psychosociale zorg en nazorg en specialist vrijwilligers. De afdeling HRM is volop in ontwikkeling en in opbouw en bestaat uit veel nieuwe mensen. Er liggen mooie ontwikkelopgaven om verder te werken aan de HR-strategie en de HR-dienstverlening.
“Je komt te werken in een gezellig team met veel (relatief) nieuwe collega’s. Samen werken we hard om de HR-thema’s en HR-dienstverlening stapje voor stapje verder te brengen.”
– toekomstige collega, Linde (Strategisch HR-adviseur)
Voor jou herkenbaar
Je hebt direct een gevoel bij onze missie Zorg voor Veiligheid. Ook in onze kernwaarden herken je jezelf. Dat is een goede start. Maar wat heb je nog meer in je bagage? Daar zijn we benieuwd naar. En ja, we hebben ook wel wat op ons verlanglijstje staan.
- Je hebt wo-werk- en -denkniveau.
- Je hebt een opleiding op het gebied van HRM afgerond en minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
- Competenties die we in deze functie belangrijk vinden zijn:
- Organisatiesensitiviteit; je voelt goed aan wat er binnen de organisatie leeft en speelt en je begrijpt hoe de cultuur, de formele en informele structuren en processen van onze organisatie werken. Je houdt hier rekening mee in je werk.
- Analytisch vermogen; je ziet de grote lijnen en kunt complexe problemen en vraagstukken doorgronden en ontleden door informatie te verzamelen, patronen te herkennen en verbanden te leggen.
- Adviseren; je kunt goed luisteren en (door)vragen, problemen analyseren en aanbevelingen communiceren.
- Verbinden: je vindt het prettig om samen te werken en legt makkelijk verbinding met collega’s binnen (en buiten) de organisatie.
- Een rol in de regionale crisisorganisatie is voor jou bespreekbaar. Hier krijg je natuurlijk eerst een opleiding voor en ieder jaar een aantal trainingen en oefeningen.
Wat je van ons mag verwachten
Wij hebben vertrouwen in de mensen die bij ons werken. Je mag jouw werk op je eigen manier doen. Leren en persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk; want jouw bagage maakt ons sterker. Daarvoor ben je zelf verantwoordelijk. Dus onderzoek, probeer dingen uit en kom met frisse ideeën. We bieden je veel verantwoordelijkheid, vrijheid en nog meer:
- Een aanstelling met een proefperiode van een jaar. Zijn we na een jaar nog steeds blij met elkaar, dan krijg je een definitieve aanstelling.
- Een functie in functieschaal 11, met een salaris tussen de € 4.267 bedrag en € 6.143 bruto per maand (norm 1 februari 2025) bij een 36-urige werkweek. Wanneer je begint, kunnen we je inschalen in aanloopschaal 10, afhankelijk van je ervaring.
- Als je goed functioneert, is op termijn uitloopschaal 12 bereikbaar.
- Een Individueel Keuze Budget van 18,63% van je jaarsalaris, bovenop je salaris. Je kunt dit naar eigen inzicht besteden, bijvoorbeeld voor extra inkomen, extra verlofuren of om een opleiding te betalen.
- Wij betalen 2/3de van jouw ABP pensioenpremie.
- Een goede balans tussen werk en privé; flexibele werktijden, werkplekken in de hele regio en faciliteiten om thuis te kunnen werken.
- Behulpzame collega’s waarvan je veel kunt leren, maar die ook graag van jou willen leren.
- Een groot netwerk, met collega’s van andere veiligheidsregio’s en van netwerkpartners.
- We stimuleren persoonlijke ontwikkeling; je kunt ieder jaar gebruik maken van ons opleidingsbudget en je kunt online trainingen volgen (via GoodHabitz).
Geïnteresseerd?
Je bent enthousiast en wil solliciteren
Solliciteren kan tot en met 2 november 2025 via deze link. Je krijgt altijd een reactie op je sollicitatie.
Sollicitatieproces
Ons sollicitatieproces bestaat uit de volgende stappen:
- We selecteren de brieven in week 45.
- Een eerste gesprek met je collega strategisch HR-adviseur en een collega HR-adviseur staat gepland op 11 november.
- Een tweede gesprek met je collega strategisch HR-adviseur, het afdelingshoofd HRM en het sectorhoofd Bedrijfsvoering staat gepland op 19 november.
- Het arbeidsvoorwaardengesprek plannen we in overleg
We helpen je graag verder
Wil je persoonlijk contact of wil je een keer komen kijken voor je solliciteert? Je bent van harte welkom! Bel gerust Cathelijn Jansbergen (afdelingshoofd HRM) op 06-25762046. Zij beantwoordt graag al je vragen of jullie maken samen een afspraak. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Bel dan met Jenna Keizer (HR-adviseur) 06-40898889. Zij helpt je graag verder.
Wervingsbeleid
De vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Als er reacties van interne kandidaten zijn, dan nemen we die eerst in behandeling.
Voordat je in dienst komt vragen we om een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Een assessment en/of persoonlijkheidstest kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Gerelateerde vacatures
Goed materieel is een essentieel onderdeel van onze organisatie. Om de bedrijfszekerheid en inzetbaarheid te vergroten verdient al het materieel van Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (VRBZO) onderhoud. Als uitvoerder binnen team Techniek help jij mee alle dienst- én repressieve voertuigen te onderhouden waaronder het stellen van diagnose, oplossen van storingen door kleine reparaties, modificaties uitvoeren en preventief en correctief onderhoud.
De administratieve aspecten verwerk je in ons onderhoud en beheersysteem (Ultimo) en het reserveringsysteem (Topdesk).
Daardoor kunnen je (brandweer)collega’s veilig en verantwoord hun werk doen. Jouw collega’s moeten op jou kunnen vertrouwen. Kun jij deze verantwoording en uitdaging aan?